První jarní měsíc je tradičně na naší škole zasvěcen hudbě. Pěvecká soutěž Písnička 2024 byla určena žákům 1.–9. tříd a soutěžilo se v ní v sólovém a komorním zpěvu. V roce 2024 se uskutečnil již její 26. ročník.
Děti soutěžily ve třech věkových a dvou výkonnostních kategoriích, přičemž se tematicky zaměřily na oblast lidové písně. Účast v soutěži obnášela kromě přednesu samotných písní i podrobné seznámení s folklórem v České republice. Děti každoročně oživují písně, které jsou v současnosti již zapomenuty a jejichž zápis se nachází dnes jen ve sbírkách dávných sběratelů. Součástí přípravy je i nácvik správné interpretace každé písně.
Nejlepší zpěváčci získali navíc nominaci na účast na jarním koncertě, který se uskuteční 24. května a na kterém budou moci své výkony zopakovat před zaplněným sálem kulturního domu K-Trio v Ostravě-Hrabůvce.
Nové číslo Bulletinu objevitele: Začínáme pozorovat vesmír II.
Očekávané pokračování Bulletinu objevitele: Začínáme pozorovat vesmír I. je tady! Opět se můžete začíst do článků o úžasném vesmíru a jeho pozorování. Nové číslo Začínáme pozorovat vesmír II. je plné informací o souhvězdích Býka, Orionu, Blíženců, Raka, Vozky, Malého psa a Velkého psa.
Autoři bulletinu Věra a Pavel Rymiecovi Vám přejí příjemné a obohacující čtení.
➡️Předchozí čísla Bulletinů objevitele najdete zde.
CLIL in Geography: Beautiful Asia
V posledním projektu v zeměpisu se žáci 7. ročníku vypravili na cestu po asijských státech. Ve svých projektech se ve skupinách věnovali tématům jako jsou historická místa, exotická příroda, moderní metropole a tradiční kultura. Země jako Japonsko, Thajsko, Čína, Indie, Singapur, Vietnam a Indonésie se staly hlavními taháky.
Jedním z významných aspektů byla prezentace v angličtině podpořená fotografiemi. Žáci nejenže zkoumali a připravovali obsah, ale také pracovali na svých jazykových dovednostech, aby mohli své poznatky přednést ostatním v cizím jazyce.
Tímto způsobem se rozvíjí schopnost komunikace, psaní a posiluje se sebevědomí studentů používat angličtinu. Žáky chválíme za kreativitu, připravenost a verbální zlepšení.
Keywords: location, population, currency, language, religion, points of interest, national parks, agricultural, sports
Výuku metodou CLIL uskutečňujeme díky projektu Škola pro život IV, který podpořilo Statutární město Ostrava v rámci dotačního řízení Programu na podporu cizojazyčné výuky na území statutárního města Ostravy částkou 315 tisíc Kč.
V pátek 22. března měli naši osmáci jedinečnou příležitost prakticky nacvičit, co dělat v případě krizové situace a jak poskytnout první pomoc. Edukační program To dám, který v naší škole realizovali lektoři z řad studentů Střední zdravotnické školy Ostrava, byl pro žáky velmi přínosný.
Osmáci si vyzkoušeli zajištění tepelného komfortu zraněného pomocí izotermické fólie, naučili se rozpoznat, zda zraněný dýchá, zastavovali krvácení. Pod vedením lektorů trénovali první pomoc při aspiraci a první pomoc při zástavě srdce. Užitečný byl také nácvik přivolání rychlé pomoci a komunikace s operátorem tísňové linky.
Děkujeme SZŠ Ostrava za kvalitně připravený program To dám.